2008 – Thailand

Reisverslag Thailand

10-09-2008 – Janneke en Roel zijn goed aangekomen in Thailand en hebben al een hotel.
11-09-2008 – Bericht uit het verre Oosten.

Bangkok here we are!! 9 – 11 september

Het is zo ver we zijn aangekomen in Bangkok. Onze reis is begonnen. Zo lang naar uitgekeken en nu is het dan toch echt zover… Op Dusseldorf zijn we uitgezwaaid door Paul, Maurice, Hanneke, de kleine Meike, Agnes, Ben, Marleen en Aukje. Super dat jullie er waren!!

Na de bagage te hebben afgegeven hebben we nog even met z’n allen iets gedronken. En dan is het toch echt zover. We moeten afscheid nemen! Niet het leukste van weggaan, maar ja dat hoort er ook bij.. We gaan iedereen wel heel erg missen!! Maar gelukkig is er mail, skype, telefoon en natuurlijk onze site met gastenboek 🙂

De check bij de douane was streng. Zelfs de schoenen moesten uit. En Roel moest nog ff terug om kleine doorzichtige zakjes voor de vloeistoffen te halen. Ons vliegtuig (LTU deze keer) is om 17.50 opgestegen. We zaten bij de nooduitgang naast een jengelend kind en bij de wc waarvoor iedereen in de rij stond. Ideaal dus, haha.

Reis ging goed en gisterochtend waren we mooi op tijd in Bangkok. We zijn rechtstreeks naar Khaosan Road gereden en hebben ingecheckt in het hotel waar we al eerder hebben gezeten. Daarna direct de visa voor Cambodja, Vietnam en Laos (onze volgende bestemmingen) geregeld. Een mannetje gaat voor ons de ambassades langs en maandag kunnen we ons paspoort weer ophalen.

’s Middags hebben we gerelaxed op de kamer. De nacht was gebroken, dat samen met het tijdsverschil zorgde ervoor dat we wel wat slaap konden gebruiken. ’s Avonds in de buurt gegeten en genoten van een heerlijke massage.

Vandaag zijn we naar MBK, het shoppingcenter, geweest. Daarna gelopen naar en door Lumpini Park. Het regent nu knetters (of op zijn twents onmeunig:-) ) hard, dus nu ff achter internet.

We zijn tot dinsdag nog in Bangkok. Daarna gaan we door naar Koh Samet! Een eiland voor de kust van Thailand.

17-09-2008 – Bericht uit Thailand.

Vanuit Bangkok nu op Ko Samet (t/m 16 september)

Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan Grand Palace. Het grote paleis van de koning dat af en toe voor officiele gelegenheden wordt gebruikt. Het terrein staat vol met pracht en praal en heel veel bladgoud. Om het grand palace te kunnen bezoeken moet je je schouders bedekken en een lange broek aan hebben. Roel moest dus een mooie leenbroek over zijn ¾ broek doen, hihi.

Vanuit de grand palace zijn we langs de rivier gelopen . We hebben gerelaxed bij een leuke tent. Beetje hangen, lekker!

Op zaterdag zijn we de hele dag op excursie geweest. Eerst met het busje (dat om 7.00 uur vertrok, dus het is niet alleen maar relaxen) naar de floating markt. Een toeristisch geworden drijvende markt. Hier wordt op en rond het water van alles verkocht.

Daarna zijn we doorgereden naar de Tiger Temple. Een van Roel wannasees. Monnikken houden hier ‘tamme’ tijgers. Waarmee je dus op de foto kan. Ook dit is heel toeristisch, maar wel leuk. De tijgers liggen te slapen. En aan de hand van een medewerker mag je een paar seconde bij de verschillende tijgers zitten. Er worden foto’s gemaakt en dan weer door naar de volgende tijger. De tijgers slapen overdag en zijn gewend aan mensen, daarom kun je er (volgens de monikken) gewoon bij zitten. Er waren ook kleine welpjes die aan de ketting vastzaten. Wel super schattige beestje.

Van de Tiger Temple zijn we naar de bridge over de river kwai gegaan. Een brug tussen Thailand en Myanmar. Het maken van de brug heeft aan meer dan 100.000 mensen het leven gekost…

Zondag zijn we verhuisd naar een ander guesthouse. We betaalden 17 euro per nacht maar konden iets vinden voor 7 euro per nacht, met een prima kamer.

De rest van de dag zijn we op zoek gegaan naar een laptop. Jaja we weten het, het is decadent, maar bespaart ook weer veel geld, want we hoeven niet zo vaak naar internetcafe’s. Er is namelijk op veel plaatsen gratis wireless internet en anders kunnen we in ieder geval de foto’s alvast voor selecteren en de verhaaltje typen, dus de kosten/batenanalyse gaf aan dat het er van af kon. Het is een 8, nog wat inch computertje geworden. Leukleuk!!

Gisteren hebben we niet veel bijzonders gedaan en vandaag hebben we de bus en boot naar Ko Samet gepakt. In de bus kwamen we drie andere nederlanders tegen die ook naar Ko Samet gingen. Samen met hen hebben we een kamer gezocht, waar we nu binnen zitten, omdat het buiten regent. Hopelijk kunnen we morgen lekker op het strand liggen.

21-09-2008 -Bericht uit Thailand en een beetje Cambodja

Regenachtig Ko Samet (t/m 20 september)

Helaas heeft Ko Samet niet het mooie weer gebracht waar we op hoopten… Woensdag heeft het de hele dag geregend. Dus we hebben een beetje rondgehangen op de kamer en in het restaurant. In Thailand draaien ze overal films, dus ook in het restaurant. Tja en wat moet je anders doen met slecht weer. Was wel gezellig met die andere Nederlanders er bij. Donderdag was het gelukkig wel droog. We hebben een scooter gehuurd om over het eiland te crossen. Roel voelde zich de koning te rijk. Dat wordt straks voor hem geen auto meer, maar een scooter, haha. We zijn naar een aantal strandjes geweest en hebben lekker gerelaxed. Doordat het zoveel had geregend lagen er behoorlijk wat plassen op het zandweg. Een plas leek zo groot dat het mij verstandiger leek om af te stappen en Roel alleen te laten rijden. En ja hoor ik glij natuurlijk uit. Helemaal onder de roodachtige modder. Met kleren aan de zee maar in om het ergste er af te spoelen.

Vrijdag hebben we de boot en bus terug naar Bangkok genomen. Om 11.30 uur ging de boot en om ong. 19.00 uur waren we weer in Bangkok. Weer naar het guesthouse waar we de vorige keer ook hebben gezeten. Daarna meteen een busticket naar Cambodja geregeld voor zaterdag.

Vandaag dus de hele dag en dan ook echt de hele dag onderweg geweest. Vanochtend om 7.00 uur vertrokken en vanavond om 19.30 uur aangekomen in Siem Reap. Eerst met een minibusje naar de grens. Waar we onze eerste bekende Nederlander van deze reis, Joran vd Sloot zagen. Zit dus nog steeds in Thailand… Vanaf de grens hadden we een iets grotere en oudere bus, die ons over de hobbelige weg naar Siem Reap bracht over de 100 tot 150 km hebben we ruim 5 uur gedaan… pfff. Nu dus in een guesthouse in Siem Reap van waaruit we Angor Wat gaan bezoeken.