Neven en nichten dag 2018

De neven en nichten dag op Ameland

Familiedag

De Waddenzee

Druk verkeer

Druk verkeer op de Waddenzee

Logo Bos en Duinzicht

Hotel Bos&Duin

Restaurant de Herberg

Tjip Toornstra

Napraten over het ontbijt?

Logo Strandhuys

’t Strandhuys

't Standhuys

Gezellig bij ’s Strandhuys

Het is 29 mei 2018 en we zijn onderweg naar Ameland voor de Neven en Nichten dag 2018. De reis naar Holwerd verloopt voorspoedig. Bij aankomst nog tijd voor een kopje koffie.

Intussen arriveren ook de andere familieleden. Met z’n allen stappen we op de boot van 15.00 uur. Het is een rustige vaart en het is niet druk. Dus veel tijd voor een gesprekje om even bij te praten. En lekker buiten zitten op dek om te genieten van de Waddenzee.

De organisatie is dit jaar in handen van Wybe Bakker en Tiny Metz en het is een succes (blijkt later). Omdat Tiny op Ameland woont is de keuze bestemming gauw gemaakt.

Bij aankomst op Ameland worden we opgewacht door Tiny. Zij brengt ons naar de streekbus die ons naar Hotel Bos&Duinzicht brengt. We kunnen snel naar onze kamers zodat de bagage kan worden uitgepakt. Even opfrissen en dan naar de koffie.

We drinken onze koffie of wat anders en om ongeveer 18.00 uur vertrekken we naar Restaurant de Herberg voor een lekkere maaltijd. Het is een gezellige avond en als we weer naar het hotel willen regent het een beetje.

Gelukkig wil Tiny ons allemaal per auto naar het hotel brengen. Dus probleem opgelost. In het hotel wordt nog nagepraat en bijgepraat onder het genot van een drankje en een hapje. Ron 24.00 uur lekker naar bed want er volgt nog een dag op Ameland.

Het is woensdag 30 mei 2018 en we schuiven aan voor een lekker ontbijt. Iedereen heeft over het algemeen goed geslapen en we genieten van een lekkere maaltijd.

Vervolgens pakken we onze koffers om deze later op de dag op te halen.

Nadat we allemaal klaar zijn voor vertrek gaan we richting het huis van Tiny waar we zijn uitgenodigd voor koffie/thee en een Amelandse versnapering. Tijdens deze gelegenheid brengen we onze dank over aan Tiny en Wybe voor de perfecte organisatie van deze dagen.

Na dit bezoek worden we, per taxibusje, naar “Nobels Nostalgisch Museum” in Ballum gebracht voor een rondleiding om 11.00 uur. Tiny: prima het vervoer geregeld over het eiland. De chauffeurs zijn mensen van de klok. En natuurlijk het vervoer met je eigen auto.

Het is een mooi museum met diverse oude voorwerpen zoals reclameborden, straatnaamborden en zelfs een complete kapperszaak, Ook zijn er een aantal oude auto’s en motoren (met een geschiedenis) te zien en zelfs een dorpsplein.

Om ongeveer 12.30 uur stappen we weer in de taxibusjes en worden we naar strandpaviljoen “’t Strandhuys” gebracht. Hier kunnen we lekker genieten van een maaltijd en napraten over deze dagen.

Om 16.00 uur gaat het richting hotel Bos&Duin waar we onze bagage ophalen en om 16.30 uur vertrekken we met de streekbus richting de haven. Om 17.00 uur vertrekt de boot maar dat wordt iets later vanwege een vertraging.

Het waren een paar prachtige dagen voor de 18 “vastewallers” en de 2 “eilandbewoners”. We hebben enorm genoten van alles wat ons geboden is en danken nogmaals de organisatoren, Tiny en Wybe.

Op naar de volgende familiedag.

Veel leesplezier en kijkplezier.

Ben en Jeannet

Mochten er enkelen onder jullie zijn die graag willen er teksten en/of beeldmateriaal verwijderd moeten worden van de site, dan horen we dat graag. We kunnen de pagina’s ook verwijderen met een wachtwoord.

Kijk voor de foto’s op de volgende pagina.